Щодо реєстрації , використання та техогляду плавзасобів, так званих малих суден

ТРАНСПОРТ І ЗВ'ЯЗОК

В Україні з часів СРСР залишилася законодавча база щодо реєстрації , використання та техогляду плавзасобів, так званих малих суден. Наприклад щоб на законних підставах користуватися надувним човном з маленьким мотором , який по суті замінює весла , що на морі дуже важливо ,так як погода може змінитися за пів години , а доплисти до берега на веслах можна і не встигнути , дивіться через що потрібно пройти :
мова йде про надувному човні , однозначно теж застосовне до більш великих суден / човнів .
Реєстрації підлягають ВСІ судна ( крім надувних човнів , вантажопідйомністю до 225 кг . , та довжиною до 2,5 мерів ,без наявності транця під човновий мотор ) незалежно від класу , потужності двигуна навіть вітрильні яхти . Різниця тільки в тому , що більш дрібні судна вносяться в " Державну суднового книгу " а великі ( потужні ) в " Державний судновий реєстр " . Причому реєструється човен і мотор одночасно , і розглядаються вони як єдине ціле .На підставі : п.7 Регістру судноплавства , п.33 Державного суднового реєстру . При цьому на човен наносяться реєстраційні номери . Також обов'язково необхідно отримати права на керування човном ( якщо на човні встановлений мотор будь-якої потужності, чи електричній ) в спеціалізованій школі ,яка повинна мати акредитацію в Головній державній інспекції з безпеки судноплавства .
З 2012 року надувні човни , надувні гребні човни з навісним транцем і інші плавзасоби , які підлягають реєстрації , можна зареєструвати тільки у Києві , в організації Укрморречфлотінспекція , яка також здійснює державний нагляд за безпекою судноплавства на морському і річковому транспорті .
Хочеться зауважити , що маломірні судна повинні проходити щорічний техогляд у представництвах регістра. Навидь на приватні автомобілі це вже скасовано!
Питання : Які документи необхідно подати при реєстрації нового човна та мотора ?
Для човна ( новий човен ,купується через магазин або у приватного підприємця ) :
- Заяву встановленого зразка ;
- Документ що підтверджує виключення судна з реєстраційних документів попереднім органом державної реєстрації ( якщо судно реєструвалося раніше ) ;
- довідка від судновласника про відсутність або наявність заставних зобов'язань на судна ;
- товарний чек з найменуванням та заводським номером човни і мотора .
- видаткова накладна з найменуванням та заводським номером човни і мотора .
- ВМД ( вантажна митна декларація ) на човен , якщо вона зроблена за межами України .
- Договір купівлі - продажу з найменуванням та заводським номером човни і мотора .
- Договір дилерський Виробник - Продавець. А якщо човен виробництва не України, то всі договори по всьому ланцюжку від імпортера ( зазначеного у ВМД ) до кінцевого продавця ( наприклад , якщо таких посередників 4 то договорів повинно бути 4 ) ;
- Сертифікат на човен ( із заводським номером човни та технічними характеристиками ) .
- копія Свідоцтва про Державну реєстрацію Продавця ;
- копія Свідоцтва про сплату податку ( Єдиного , ПДВ ... ) ;
- квитанцію про сплату збору за Першу реєстрацію ТЗ ( до 55 КВТ - 2,5 грн . , За 1 КВТ ) ;
- копія паспорта + копія ідентифікаційного коду ;
- витяг з реєстру обтяжень рухомого майна для човнів з мотором потужністю до 75 к.с .;
Документи для нового мотора :
- товарний чек або банківська платіжка ;
- копія Свідоцтва про Державну реєстрацію Продавця ;
- копія Свідоцтва про сплату податку ( Єдиного для ПП або ПДВ для фірми ) ;
- Договір купівлі-продажу.
ПІДСУМОК , що потрібно змінити :
1 ) . Скасувати техогляд для всіх особистих маломірних плавзасобів , що не використовуються в комерційних цілях .
2 ) . Державну реєстрацію залишити для плавзасобів :
а ) довжиною понад ( скажімо ) 6 метрів , з двигуном або без ;
б ) будь-якої довжини , з двигуном будь-якого типу потужністю понад (скажімо ) 15 к.с. , або паспортної максимальною швидкістю понад 25 км / годину ( гідроцикли , аероглісери і т.п. ) .
3 ) . посвідчення судноводія вимагати при управлінні всіма типами маломірних суден ( будь-якої довжини і типу, з двигуном або без, включаючи надувні і т.п. - словом , крім надувних матраців ) на судноплавних водних шляхах ( тобто , мають фарватер і обстановку ) .
З приводу техогляду :
за аналогією з ТО для автомобілів , думаю , що ніхто краще господаря не обслужить свій плавзасіб, до того ж , ми заливаємо в баки човнових моторів бензин з тих же заправок , що і в баки автомобілів . А в бензині вже закладений податок на дороги . Виходить , що всі , хто купує паливо , вже платить податок державі .
Резюмуючи - техогляд :
- не виключить пияцтва на воді і не впливає на дотримання правил судноводіння ;
- не гарантує постійної комплектність і справність човна та двигуна ;
- є дорогою бюрократичною процедурою ;
тобто повністю неадекватний .
Водної поліції та інспекції контролювати потрібно і має , без всяких ТО ,
- пияцтво , грубі порушення правил судноводіння і , може бути , наявність індивідуальних рятувальних засобів. За порушення – відсторонювати від керівництва, штрафувати і т.д.
P. S.
У Фінляндії не підлягають реєстрації човна довжиною до 5 метрів з двигунами до 5 к.с.
В Італії право на керування судном потрібно, якщо ваш мотор перевищує більше 40 к.с.

Петиція №

Дата створення:

Автор: Сухоруков Андрій Олександрович

Станом на 6 червня петицію підписали 21 особа з 25000 необхідних.

Показати