Про запровадження механізму формування студентського контингенту медичних університетів випускниками медичних коледжів

ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Зміст петиції:
1. Здійснювати набір на перший курс навчання в медичні університети (спеціальність «Медицина») випускників медичних коледжів (споріднена спеціальність «Медсестринство»), скоротивши термін навчання на один рік.
2. Навчальний процес протягом 5-и років здійснювати за окремими навчальними планами і програмами, враховуючи обсяг знань і вмінь, здобутих у коледжі.
3. Для випускників коледжів встановити квоту держзамовлення (в межах не менше 25% ліцензійного обсягу прийому).
4. Вступ до медуніверситетів для випускників коледжів здійснювати за результатами ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок.М», встановивши мінімальний бал на рівні 75% і ДПА з української мови (форма ЗНО), яку студенти коледжів складають на другому курсі.
5. Після закінчення 5-и річного терміну навчання в університеті видавати таким випускникам диплом лікаря загальної практики – сімейної медицини.
Пояснення до змісту петиції.
Часто перед випускником 9-ого класу, який мріє стати лікарем, постає питання: продовжувати навчання у школі, інколи в іншій, розташованій на значній відстані, чи спробувати «приглянутись» до медичної освіти і медицини взагальному вступивши на навчання до медичного коледжу. Вважаємо, що державні інституції не мають права позбавляти таких молодих людей можливості здобути лікарський фах після закінчення навчання у медичному коледжі. Тим більше, що цей вибір вже є усвідомлений та професійно зорієнтований. Нам відомо багато розчарувань серед студентів медуніверситетів, які вступили туди після закінчення 11-и річної школи й зрозуміли, що помилились з вибором професії.
Очевидно, що для випускників коледжів також слід виділяти місця державного замовлення як і для випускників 11-го класу, але з цією метою навчання має розпочинатись з І-го курсу за окремими навчальними планами і програмами.
Якщо після 5-и річного терміну навчання в медуніверситеті видавати диплом лікаря загальної практики-сімейної медицини, а не нинішній диплом «без ваги», то це зробить навчальний процес більш усвідомленим.
Адже нинішній фельдшер, медсестра, працюючи в сільській місцевості, вже є фахівцями загальної практики. Зрештою, ніхто не забороняє випускнику з дипломом лікаря загальної практики стати хірургом чи окулістом після проходження відповідного післядипломного навчання, але його «старт» до нової спеціалізації відбудеться з надійного «фундаменту», яким є «загальна практика - сімейна медицина».
Запропонований нами у змісті петиції підхід жодним чином не забороняє і фахове зростання - навчання на бакалавра та магістра за спеціальністю «Медсестринство» .
Звичайно, що випускник коледжу повинен мати вибір.
При запровадженні запропонованого у петиції механізму суттєво покращиться контингент студентів у медуніверситетах та медичних коледжах. У підсумку - зросте якість надання медичної допомоги населенню.

Петиція №

Дата створення:

Автор: Стасюк Володимир Васильович

Станом на 19 січня петицію підписали 1651 особа з 25000 необхідних.

Показати