Встановити гарантований державою мінімальний гранично допустимий обсяг руху приміських поїздів для кожного регіону – "прожитковий мінімум" для приміського залізничного сполучення

ТРАНСПОРТ І ЗВ'ЯЗОК

Щороку ситуація з приміськими залізничними перевезеннями загострюється: скорочуються обсяги руху приміських поїздів у всіх регіонах України, а санітарно-технічний стан тих, які залишилися, суттєво погіршується. Ні для кого не секрет, що приміське залізничне сполучення є збитковим, але нормальні цивілізовані країни вважають його підтримку з державного бюджету необхідністю. Адже у довгостроковій перспективі збитки для держави внаслідок відсутності приміських залізничних перевезень суттєво перевершать видатки, які необхідні для відшкодування залізничному перевізнику різниці між виручкою з проданих за доступною для пересічного пасажира вартістю квитків та витратами на експлуатацію рухомого складу, його обслуговування, а також оплати праці залізничників, які задіяні у цих процесах.
Згідно існуючих планів, уряд пропонує повністю покласти субсидування приміських залізничних перевезень на місцеві органи влади. Але українські реалії показують, що рахунки, які виставлятиме "Укрзалізниця" та/або інші перевізники, будуть захмарними та непосильними для оплати з бюджетів місцевих органів влади. Тож самі по собі існуючі плани повністю перекласти приміське залізничне сполучення на плечі місцевих органів влади, не можуть не насторожувати. Жодного слова не сказано про те, куди повинні звертатися небайдужі громадяни та місцеві органи влади, аби захиститися від свавілля залізничних перевізників, які можуть виставляти захмарні рахунки за "компенсацію збитків", зловживаючи своїм становищем. Разом з тим, я не заперечую того, що, місцеві органи влади не повинні бути байдужими щодо приміського залізничного сполучення, а отже вкладати свій внесок у підтримку приміського залізничного сполучення.
Проте, без підтримки з державного бюджету приміські залізничні перевезення приречені на смерть. А смерть їхня у довгостроковій перспективі означатиме для держави ще більші збитки, ніж від видатків на їхнє забезпечення. Адже це призведе до знелюднення цілих регіонів України, а роботодавці, які є в Україні основними платниками податків, кусатимуть лікті через фізичну неможливість набрати потрібну кількість працівників у регіонах, які опиняться відрізаними від зовнішнього світу.
Втім, я не критикую голослівно ініціативу уряду щодо фінансування приміських залізничних перевезень винятково з місцевих бюджетів. Я можу запропонувати вихід із становище, який гарантувати у довгостроковій перспективі демографічну безпеку України та стабільні надходження зі сплати податків до державного бюджету.
Вихід полягає у встановленні дворівневої системи субсидування приміських залізничних перевезень – як з державного бюджету, так і з місцевим. Необхідно встановити для усіх залізничних колій України загального користування гарантований державою гранично допустимий мінімальний обсяг руху приміських поїздів, курсування яких субсидуватиметься безпосередньо з державного бюджету і нижче за який "Укрзалізниці" та/або іншим перевізникам, які обслуговують маршрут приміського поїзда буде заборонено скорочувати обсяги руху приміських поїздів. Це повинен бути такий собі гарантований державою "прожитковий мінімум" для приміських залізничних перевезень. Якщо місцеві органи влади у своєму регіоні визнають недостатнім гарантований державою мінімальний обсяг руху приміських поїздів і захочуть його збільшити понад "прожитковий мінімум", вони повинні будуть субсидувати додатковий обсяг руху приміських поїздів з власного бюджету. При цьому необхідно не допустити копіювання російського досвіду, де тарифи на приміські залізничні перевезення можуть відрізнятися в рази у залежності від регіону, а навпаки прийти до єдиного приміського залізничного тарифу на всій мережі залізниць України. Саме такою є суть моєї пропозиції, метою якої є недопущення майже повного знищення приміських залізничних перевезень в Україні (за винятком передмість кількох найбільших міст), яке загрожуватиме Україні уже в найближчі роки, якщо ситуація не зміниться.
Запрошую підписати петицію усіх небайдужих громадян, які хочуть зберегти приміське залізничне сполучення в Україні як повноцінний засіб пересування та не допустити його знищення.

Петиція №

Дата початку збору підписів:

До кінця збору підписів залишилось:

Автор: Супряга Іван Сергійович

Станом на 19 січня петицію підписали 36 осіб з 25000 необхідних.

Показати