Затвердження пільгових тарифів на електропостачання для окремих категорій споживачів

КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

До 31.12.2020 року для населення діяли тарифи на електроенергію, затверджені постановою НКРЕКП від 26.02.2015р. №220 "Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню" (на період з 01 березня 2017 року).

Відповідно до даного рішення, населенню, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості), а також яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі в сільській місцевості), ціна за 1 кВт/год складала 0,90 грн. (з ПДВ) за обсяг, спожитий до 3000 кВт год електроенергії на місяць (включно).

Свого часу, починаючи фактично з 2014 року, Держава активно агітувала населення про необхідність встановлення електроопалювальних установок в будинках, що підносилось як крок до енергонезалежності та відмови від опалювання газом.

Особливо слід зазначити, що, наприклад, 30.03.2018 року Кам'янською міською радою було прийняте рішення №1063-23/VІІ "Про децентралізацію системи теплопостачання правобережної частини міста Кам`янське" (http://so.kam.gov.ua/ua/treezas_so/pg/140318598020333_d5/ ), відповідно до якої було затверджено перелік багатоквартирних житлових будинків, які підпадають під Програму децентралізації системи теплопостачання правобережної частини міста Кам'янське.

Відповідно до даного рішення, багатьма сім'ями міста Кам'янське було встановлено в квартирах електропалення та вимушено було відключено централізоване опалення квартир.

Подібні Програми децентралізації системи теплопостачання свого часу були запроваджені в багатьох містах України, наприклад в м. Нікополь, м. Марганець, м. Куп'янськ, м. Рубіжне, м. Могилев-Подільський, м. Кременчук, м. Покров та багатьох інших.

Отже Держава, в особі її представників в міських радах, не лише агітувала за перехід до електроопалення як необхідний крок до енергонезалежності, але й всіляко спонукала до даного кроку, вчиняючи дії, якими змушувала населення переходити на електроопалення, наприклад, повідомляючи про повне відключення централізованого опалення в містах. Одним із факторів доцільності переходу було надання відповідного тарифу на електроопалення, а саме 0,90 грн. (з ПДВ) за 1 кВт год за обсяг, спожитий до 3000 кВт год електроенергії на місяць (без врахування коефіцієнтів дво- та тризонного обліку електричної енергії). Даним тарифом Держава, в особі її представників в міських радах, фактично доводила обґрунтованість переходу саме на електроопалення в будинках після вимушеної відмови від центрального опалення. Необхідно зазначити, що Програми децентралізації системи теплопостачання були побудовані таким чином, що при відмові від центрального теплопостачання у споживачів не було можливості встановлення буд-якого іншого виду опалення, ніж електричне, оскільки на інші види опалення дозволи міськими радами не надавались.

28.12.2020 року на засіданні Уряду схвалено постанову Кабінету Міністрів України № 1325 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 р. № 483", відповідно до якої визначено єдину фіксовану ціну на електричну енергію для побутових споживачів – 1,68 грн/кВт год. Як наголошує Уряд, Постанову прийнято з метою уникнення стрімкого зростання тарифу на електроенергію для населення вже з січня наступного (2021) року, однак це твердження Уряду не відповідає дійсності. Даною Постановою КМУ фактично відмінено будь-які пільгові тарифи, завдяки чому вартість тарифу на електроопалення для населення водночас зросла з 0,90 грн. за 1 кВт/год до 1,68 грн. за 1 кВт/год, тобто на 87%, що для більшості родин є не стрімким, а надстрімким зростанням. При цьому Уряд в своєму інформаційному повідомленні на веб-сайті запевняє, що "фактично, тариф для населення до 31.03.2021 збережено на поточному рівні (не враховуючи пільгову ціну за перші 100 кВт год/міс)" (https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-vstanoviv-yedinu-fiksovanu-cinu-na-elektroenergiyu-dlya-pobutovih-spozhivachiv ), що є цілковитою брехнею та маніпулюванням фактами.

За словами Ярослава Демченкова, заступника Міністра енергетики України з питань європейської інтеграції, заступник голови Комітету сталої енергетики Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН/UNECE), опублікованими на сайті Міністерства енергетики України (http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/publish/article?art_id=245500224 ), ідеальним є поступове приведення вартості електричної енергії для побутових споживачів до ринкового рівня, при цьому їм спрогнозовано, що на початку 2021 року відбудеться незначне підвищення тарифу. За його словами, сім’ї, які вже стали енергоощадливими та підвищили енергоефективність помешкань, майже не відчують підвищення. Дані висловлювання державного службовця повністю не відповідають дійсності, оскільки збільшення на 87% тарифу для споживачів, які виявились енергоефективними, відмовившись від центрального та газового опалення помешкань та за закликом Держави перейшли до електроопалення, не можна назвати незначним підвищенням і розмір тарифу в більшості випадків не відповідає реальним фінансовим можливостям домогосподарств.

Розмірковуючи щодо ринковості тарифу необхідно згадати, що в Україні діють 4 атомні електростанції з 15 енергоблоками, що фактично має гарантувати громадянам України доступність дешевих тарифів, однак своїми рішеннями КМУ лише забезпечує існування високих "зелених" тарифів і можливість їх подальшого гарантованого придбання державою за явно завищеними цінами. Такими рішеннями КМУ саме грошима громадян України намагається нівелювати завищені ціни "зеленої" енергетики, закриваючи значні розриви в тарифах атомної і "зеленої" енергетики саме грошима громадян.

Беручи до уваги, що Держава своїми рішеннями зобов'язана забезпечувати для громадян гарантії послідовності, обдуманості та обґрунтованості своїх рішень, наявність пільгового тарифу для електроопалення є гарантією Держави послідовності у здійсненні ним же запропонованих та запроваджених Програм децентралізації системи теплопостачання. Отже, просимо КМУ всебічно розібратись у ситуації що склалась з тарифами на електроенергію, оскільки запроваджена постановою КМУ №1325 від 28.12.2020 р. відмова від пільгових тарифів деяким категоріям споживачів на відміну від декларованої фінансової стабілізації ринку електричної енергії призводить до подальшого зубожіння домогосподарств, на відміну від подальшого збагачення низки власників "зеленої" енергетики.

Просимо КМУ прийняти відповідні нормативно-правові акти, якими громадянам України буде гарантуватись наявність та доступність пільгових тарифів на електропостачання для окремих категорій споживачів, зокрема гарантувати наявність пільгового тарифу на електроопалення.

Петиція №

Дата початку збору підписів:

До кінця збору підписів залишилось:

Автор: Загорулько Андрій Олександрович

Станом на 17 січня петицію підписали 478 осіб з 25000 необхідних.

Показати