ПРО ВІДМІНУ ГІГІЄНИ У МЕДИЧНИХ ВНЗ

ОСВІТА, НАУКОВА, НАУКОВО-ТЕХНІЧНА, ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Навчання в медичному, нехай і справді складне, але повинно викликати зацікавлення у студентів а не катувати психіку абсурдно - неадекватною кількістю інформації з непотрібних предметів, яка насправді автоматично видаляється мозком у більшості після екзамену. Наразі чималу кількість студентів турбує така ситуація у всіх медичних ВНЗ закладах України: програмою передбачено вивчення дисциплін "Загальної гігієни з екологією" і "Гігієни та профілактичної токсикології". Але для чого кожному майбутньому медику забивати голову справді непотрібними цифрами і приладами (що і є насправді основною темою гігієни в наш час)???
Адже в разі крайньої необхідності інформацію про гігієнічні нормативи можна знайти в інтернеті ( тому більш ефективним став би навчальний курс про ефективний пошук та правильне застосування даних).
Тим паче, санітарно- гігієнічні нормативи і закони змінюються швидше аніж встигаєш їх зазубрити, а програма та всі підручники, що використовуються під час навчання - давно застаріли.
Хоча й не розділяю їх ентузіазм, але звісно ж з повагою ставлюся й до всіх прихильників гігієни. На мою думку, індивіди, які прагнуть пов'язати професію з цією дисципліною, зможуть всі нормативи, методики та використання приладів засвоїти на практиці під час інтернатури, а не "сухі визначення" під час навчання (особливо на 2 -4 курсах). Але натомість в Україні замість того щоб звернути увагу на більш глибоке розуміння будови, процесів життєдіяльності організму людини в нормі та патології, лікуванні та інших важливих аспектах - ми найдовше вивчаємо "царицю наук" (НІ) - гігієну, адже цей предмет тероризує нас цілі 3 роки (6 семестрів!) студентського життя, а екзамен з цього предмету є "столовою ложкою дьогтю" для дуже великої кількості студентів під час навчання (тим паче в більшості країн світу ( та зі значно вищим розвитком медицини) цей предмет відсутній).

До прикладу наводжу відгук студента-медика про гігієну:
"Гігієна - це рудиментарна наука, яка давним-давно вичерпала весь свій потенціал. На даний момент за допомогою гігієни створено повно заходів безпеки здоров'я, які ми навіть не зауважуємо, бо вони нам здається елементарними.
Проблема в тому, що ми ДАВНО живемо в гігієнічному суспільстві. Десь в Африці її впроваджувати і навчати місцеве населення - це правильно.
У нас же це просто непотрібна річ.
Гігієна це така наука, яка має бути давно сформована у догми і записана в своєрідний багатотомник. Який не потрібно зазубрювати, а слід використовувати для потреб суспільства.
Окремі моменти з гігієни лікарю справді потрібні і корисні. Але екзамен - це ідіотизм."

Справа в тому що ця проблема стосується НЕ лише людей, що безпосередньо пов'язані з медициною, адже кожен з нас є потенційним пацієнтом.
Звичайно кожен лікар зобов'язаний бути фахівцем у своїй справі, та хоча є твердження про "майже безлімітну пам'ять" - непотрібна інформація (і звісно час, втрачений на її запам'ятовування) значно знижує ефективність засвоєння чогось нового і важливого, у студентів - майбутніх медиків. В результаті отримуємо лікарів, які витрачали час на запам'ятовування сан-норм, на яких згодом нарікає уся країна, адже натомість тоді вони могли би краще зрозуміти справді важливу клінічну інформацію. І це дійсно велика проблема!


ОТЖЕ
Пропозиції:
Відмінити викладання гігієни у медичних ВНЗ
або
Зробити дисципліну як предмет за вибором
Виключити дану дисципліну з переліку екзаменаційних предметів та хоча б обмежити її отриманням заліку
або
Обмежити викладання гігієни як предмету лише для 6 курсу
Виключити гігієну з переліку предметів що входять до КРОКу-2 (STEP)


Будь ласка, НЕ лишайтеся байдужими, підтримайте майбутнє української медицини, проголосувавши за дану петицію!
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!


Петиція №

Дата створення:

Автор: Ковальчук Карина Олександрівна

Станом на 18 червня петицію підписали 475 осіб з 25000 необхідних.

Показати