ЗУПИНИТИ/СКАСУВАТИ ініційовану Міністерством соціальної політики України РЕФОРМУ, що стосується сфери ПІЛЬГ та СУБСИДІЙ.

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

02 вересня 2022 року на сайті Мінсоцполітики опублікована новина, яка презентує ініціативу Мінсоцу по реформуванню системи надання пільг та субсидій вже із жовтня 2022 року, яка фактично полягає у передачі адміністрування цієї роботи від органів соціального захисту до територіальних органів ПФУ (проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України»).
Основним поясненням доцільності такої реформи Мінсоц вказує начебто мету спрямовану на покращення можливості громадян, які перемістились в умовах війни, швидше отримати за новим місцем проживання пільгу або субсидію через органи ПФУ, які користуються централізованою і більш досконалою базою даних. І тому агітується/популяризується думка серед населення, що для пересічних громадян це реальне покращення, і нібито нічого страшного.
Насправді. це не так і така реформа несе більше потенційного негативу для держави, населення і має фейкову мету, аніж та, що презентується сьогодні.
Цьому є наступні пояснення, які розкривають негативні наслідки від запропонованої реформи:
по - перше, це омана щодо реальності позитивних намірів по покращенню для населення у питанні отримання пільг та субсидій.
На сьогодні, органи соціального захисту, які реалізують цю політику, є місцевими органами влади і тому всі законодавчі недоліки, що стосуються умов призначення субсидій та пільг намагаються вирішувати як краще для людей, а не так як вимагає Мінсоц. Передача ж функцій органам ПФУ має на меті централізувати цей процес, адже органи ПФУ є державною структурою, яка буде вимушена робити те, що їй скажуть.
по - друге, нібито мета реформи за для цілей вирішення питання поліпшення та пришвидшення призначення субсидій та пільг, ЗНОВУ ОБМАН, тому що в дійсності основна оперативність цього процесу залежить не від органів соціального захисту, а від різних суб'єктів, які надають інформацію на запити, необхідну для призначення допомоги.
Однією із передумов, яка дозволяє сьогодні ефективно реалізовувати надання цих допомог, це наявність процесуального зв'язку на місцях, у органів місцевого самоврядування із підприємствами, що надають послуги житлово-комунального характеру, які здебільшого є комунальними. Цей напрямок налагоджувався роками, а тому, коли функції з призначення перейдуть до органів ПФУ, цей процес стане набагато довшим, аніж був.
по - третє, роками вибудовувалась модель, за якої людина отримувала максимум послуг соціального характеру в одній установі. Запропоновані ж Мінсоцом зміни відтепер руйнують повністю таку модель, а тому переселенець тепер вимушений буде спочатку оформити свій статус в органах соціального захисту, а потім йти до іншої установи за отриманням пільг або субсидій.
по - четверте, Мінсоц пояснює нібито майбутнє покращення наявністю в органів ПФУ кращої ІТ-системи. Проте є багато "але", які чомусь замовчуються. А саме:
1) в умовах війни значна кількість працівників сфери органів соціального захисту буде вимушено вивільнена з роботи, в той час, коли їх професіоналізм та досвід в порівнянні з тим персоналом, що буде займатись тепер цією справою, є значно більшим. Відсутність досвіду у нових працівників, які ніколи не займались цим напрямком, може призвести до погіршення якості самих послуг і стати невідворотним наслідкам по втраті кадрового потенціалу.
Навіть пересічний громадянин зрозуміє, що є абсурдним очікування поліпшення якості послуги від працівника, який жодного дня цим не займався. А тепер, якщо його навантаження збільшиться у декілька разів, то є риторичним питанням, як цей працівник зможе ще і швидше призначити субсидію або пільгу.
2) дивлячись на вигадані Мінсоцом мотиви реформи, не менш риторичним питанням є, чому не дати можливість органам соціального захисту користуватись "досконалішою" ІТ системою ПФУ або ж налагодити їхню ІТ систему до кращого рівня, і не перевертати все "з ніг на голову", заради непродуманих експериментів або чиїхось амбіцій чи лобі інтересів.
3) не зовсім виправданою та зовсім не логічною є мета Мінсоцу сьогодні змінювати законодавство під умови, які нібито сприятимуть людям у випадку їх вимушеного переселення, в той час, коли масове переселення вже відбулось, а меседжі та новини з фронту та від високопосадовців навпаки дають сподівання і очікування щодо найшвидшого настання умов по деокупації України.

Тому в дійсності є неправдивими заяви та презентації високопосадовців, що від цього не буде шкоди пересічним громадянам, а відтак пропоную ВСІХ підтримати ЗУПИНИТИ і СКАСУВАТИ ініційовану Міністерством соціальної політики України РЕФОРМУ, що стосується сфери ПІЛЬГ та СУБСИДІЙ.

Петиція №

Дата початку збору підписів:

До кінця збору підписів залишилось:

Автор: Божок Ганна Валеріївна

Станом на 28 вересня петицію підписали 3209 осіб з 25000 необхідних.

Показати